Wednesday, March 23, 2016

سلولیت را ضربه فنی کن

سلولیت را ضربه فنی کن!


درمان سلولیت پوست

با کمی صبر و تلاش می­توانید پوستی صاف و بدون چربی داشته باشید
حدود ۹۰درصد از خانم ها کم و بیش با نوعی از چربی که به صورت سطوح ناصاف و دارای فرورفتگی روی سطح پوست وجود دارد، سروکار دارند، شاید اضافه وزن چندانی نداشته باشید یا حتی تناسب اندام خوبی دارید و همه چیز رضایت بخش است، اما یک مشکل باقی می ماند: مشکلی به نام سلولیت!
ممکن است بارها راجع به انجام عمل های جراحی تحقیق کرده  باشید و اینکه بالاخره می توان از شر این مشکل پوستی خلاص شد. فکرتان را درگیر کرده باشد، اما نگران نباشید، سلولیت فقط مشکل شما نیست، با کمی صبر و تلاش می توانید پوستی صاف و بدون چربی داشته باشید.
اصلا سلولیت چیست؟

combined-cellulite
زنها عمدتا بیش از مردان در معرض این عارضه پوستی قرار دارند
سلولیت نوعی از تجمع چربی ها بین عضلات و پوست شما است که ظاهر برآمده و ناخوشایندی دارد و اغلب در نواحی کشاله های ران و شکم خود را نشان می دهد، عوامل بسیاری در تشکیل سلولیت نقش دارند، ارث، ورزش نکردن، و رژیم غذایی نامناسب می تواند از مهم ترین عوامل باشند اما به هر حال نمی توان یک عامل مخصوص را به طور صددرصدی برای پدید آمدن آن دخیل دانست، در واقع این مسئله حقیقتی در زندگی خانم هاست. سلولیت زمانی شکل می گیرد که سطح فیبری زیرپوست حالت راه راه به خود می گیرند. هرچند چربی بدن بیشتر باشد سلولیت ها هم بیشتر می شوند، اما حتی خانمی با وزن ایده آل هم می تواند سلولیت داشته باشد، در واقع سلولیت ترکیبی از مواد اضافه، چربی و آب است، زنها عمدتا بیش از مردان در معرض این عارضه پوستی قرار دارند، زیرا استروژن نقش مهمی در این مشکل دارد و علاوه بر آن زنان بطور کلی درصد چربی بالاتری نسبت به مردان دارند و گیرنده های محرک تشکیل سلولیت در آنها بیش از مردان است. کاهش وزن و کاهش چربی باعث میشود سلولیت ها کمتر شوند، اما کاملا از بین نمی روند، بنابراین اگر دوباره وزن کاهش داده شده باید انتطار برگشت سلولیت ها را در همان نقاط داشته باشید.
خداحافظی با سلولیت
ورزش: راههای بسیاری از جمله انواع کرم ها و حتی عمل جراحی توصیه شده است، اما کارآمدترین و ماندگارترین روش ترکیبی از رژیم کم چربی و تمرین مناسب است کار با وزنه برای از بین بردن سلولیت باید در دستور کار قرار گیرد، در نتیجه تنها تمرین هوازی مناسب نخواهد بود کار با وزنه و تمرین استقامتی به دلیل کمک به افزایش عضلات و کاهش چربی بدن راه بسیار مناسبی برای مبارزه با سلولیت است.
تمرینات باید حدود ۱۵تا۲۵تکرار برای هر حرکت به صورتی که ضربان قلب بالا بماند، باشید به منظور حفظ ضربان قلب استراحت و فواصل بین تمرین ها نباید طولانی باشد، هدف اول از این تمرینات تغییر فرم و کاهش چربی است نه حجم دهی به عضلات پس از استراحت کمتر مشکلی پیش نخواهد آورد.
ممکن است هدف اکثر خانم ها از ورزش کردن لاغری و کاهش سایز باشد، بنابراین همیشه ورزش هوازی را ترجیح داده و به سراغ آن می روند در صورتی که راه حل این موضوع تقویت عضلات است، تمرینات ۱۵تا ۲۵تکراری در نواحی سلولیتی ۴تا ۶نوبت در هفته مناسب است، وزنه ها باید طوری انتخاب شوند که ۱۵تا ۲۵ تکرار کامل انجام شود و حرکات تنها برای ورزشکار چالش انگیز باشد و از سطح توان خارج نشود.
روش تمرینی اینتروال:
شاید بتوان گفت یکی از بهترین راه های از بین بردن سلولیت روش تمرینی اینتروال است، در زمان بندی های کوتاه به صورت بر فشار یک نوع تمرین را انجام داده و برای چند دقیقه کوتاه آن را متوقف کنید و دوباره شروع کنید، تمرین اینتروال متابولیسم را چه هنگام تمرین چه حتی بعد از آن بالا نگه داشته و به این ترتیب چربی سوزی حتی در زمان استراحت ادامه دارد، اگر دسترسی به باشگاه ندارید می توانید با تمریناتی مثل بربی، اسکوات، طناب زدن و … به روش اینتروال در خانه به جنگ سلولیت ها بروید، اگر مراقب تغذیه و میزان کالری دریافتی تان باشید پس از چند هفته سلولیت ها را در حال کم شدن خواهید یافت.
بالا رفتن از پله

از بین بردن سلولیت
هر یک دقیقه بالا رفتن و پایین آمدن از پله ۱۰کالری می­سوزاند
بالارفتن از پله عمدتاً نقاطی از پاها را که مرکز تجمع سلولیت هاست هدف قرار می¬دهند، هر یک دقیقه بالا رفتن و پایین آمدن از پله ۱۰کالری می سوزاند.
اسکوات:اسکوات نه تنها کالری زیادی می سوزاند، بلکه نقش مهمی در عضله سازی دارند، با حرکت اسکوات تقریباً تمامی عضلات پا را تحت تأثیر قرار می دهید، برای افزایش فشار تمرین می توانید از دمبل استفاده کنید، بسته به سطح بدنی و تمرینی تان ۱تا۳ ست ۸الی ۱۵تکرار می تواند مفید باشد.
لانچ: لانچ راه رفتنی یا ایستا هر دو تمامی عضلات پاییین تنه را تحت فشار قرار می دهد، ۸تا ۱۲تکرار برای هر پا انجام دهید.
برپی: این حرکت نه تنها از لحاظ فیزیکی بدن را به چالش می کشد،بلکه قدرت حرکت پشت و زانوها را بهبود می بخشد، ۱۰تا۱۵ برپی می تواند مفید باشد.
تغذیه: کنترل کالری دریافتی برای کاهش وزن ضروری است، برای این منظور باید از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید، مصرف مواد غذایی سالم و کنترل کالری دریافتی، بهترین روش برای کنترل چربی هاست، نوشیدن آب فراوان و هیدراته نگه داشتن بدن را همواره به یاد داشته باشید.
آمینواسیدلوسین و پروتئین سویا

آمینواسیدلوسین و پروتئین سویا برای از بین بردن سلولیت
لوسین و پروتئین سویا با تحریک چربی­سوزی و حفظ و نگهداری عضلات در کار با وزنه به از بین رفتن سریع­تر آن­ها کمک می­کنند
لوسین و پروتئین سویا با تحریک چربی سوزی و حفظ و نگهداری عضلات در کار با وزنه به از بین رفتن سریع تر آن ها کمک می کنند، می توانید این آمینواسیدها را از پنیرتوفو، گوشت بدون چربی، حبوبات و دانه ها دریافت کنید، رژیم غذایی سالم و غنی از مواد نام برده شده به همراه تمرین منظم شما را به هدف نزدیک تر می کند.
میوه های کلاژن ساز

میوه های کلاژن ساز
جهت حفظ هرچه بیشتر ساختار پوست از میوه­های دارای رنگ روشن مثل انبه استفاده کنید
جهت حفظ هرچه بیشتر ساختار پوست از میوه های دارای رنگ روشن مثل انبه استفاده کنید، این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از تحلیل رفتن بافت پوست جلوگیری می کنند، انواع توت ها، بلوبری و توت سیاه همچنین مملو از آنتی اکسیدان بوده و تولید کلاژ پوست را تحریک می کنند، هویج، طالبی، سیب زمینی شیرین و دیگر مواد دربردارنده ویتامین A همچنین تولید کلاژن را بهبود می بخشد، خیار، کرفس و زیتون سیاه به دلیل دربرداشتن سولفور (گوگرد) به تولید کلاژن کمک میکند.


لیموترش درمان سلولیت
هر روز صبح آب و لیموترش بنوشید
مخلوط آب و لیمو ترش صبحگاهی: هر روز صبح آب و لیموترش بنوشید، در طول روز به منظور هیدراته نگه داشتن پوست تان آب بنوشید، نوشیدن آب باعث نرم نگه داشتن پوست از داخل و زدودن مواد سمی از آن میشود، آب برای کاهش و از بین بردن سلولیت ضروری است اضافه کردن لیموترش به آب نه تنها آن را طعم-دار می کند، بلکه منبع خوبی از ویتامنین C نیز است، ویتامینC خواص ضدالتهابی دارد و نوعی آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرد و از تخریب کلاژن پوست جلوگیری می کند.
آیا CLA در کاهش سلولیت موثر است؟


 آیا CLA در کاهش سلولیت موثر است؟
می­توانید با مصرف گوشت CLA مورد نیاز از رژیم غذایی بدست آورید
اگرچه تحقیقات نشان داده لینولتیک اسید ترکیبی چربی بدن را کاهش می دهد، اما در مورد از بین بردن سلولیت تحقیقات نتایج خاصی نشان نداده است، CLA سلول های چربی را تخریب کرده و اگر تمرین مناسب نداشته باشید سلول های چربی ممکن است در خون گردش کرده و وارد ارگان های حیاتی مانند قلب و کبد شوند، بنابراین بدون ورزش و به منظور از بین بردن سلولیت نوع خاصی از مکمل های را مصرف نکنید، می توانید با مصرف گوشت CLA مورد نیاز از رژیم غذایی بدست آورید.
سایر روش های کاهش دهنده سلولیت
علاوه بر راهکارهای اساسی مبارزه با سلولیت اگر دوست دارید هر چه سریع تر به نتیجه برسیدو روشهای مختلف را امتحان کنید کارشناسان زیبایی شناسی این روش ها را به شما توصیه می کنند.
۱- استفاده از برس بدن

استفاده از برس بدن برای رفع سلولیت پوست
این امر موجب میشود پوست صاف و نرم­تری داشته باشید.
یک برس بدن تهیه کنید و قبل از حمام رفتن آن را روی سطوح سلولیتی بکشید، این کار باعث افزایش جریان خون در محل مورد نظر میشود همچنین با افزایش جریان خون پوست سفت تر شده و سم زدایی بهتری صورت می گیرد و ظاهر سلولیت¬ها کمتر میشود، برس را به آرامی در مسیر دایره وار روی نقاط سلولیتی بشکید که این امر موجب میشود پوست صاف و نرم تری داشته باشید.
۲- قهوه و روغن نارگیل

IMG21342120
می­توانید از پودر قهوه دم شده برای کاهش سلولیت استفاده کنید
کافئین خواص زیادی دارد، می توانید از پودر قهوه دم شده برای کاهش سلولیت استفاده کنید، نوشیدن قهوه موجب افزایش گردش خون و مایع لنفاوی برای خروج مواد سمی می شود که سطح پوست را مستحکم تر میکند، بهبود جریان خون در سطوح مورد نظر و جلوگیری از نگهداری آب هر دو باعث نرم تر کردن پوست می شود، قهوه دم شده را با آب گرم و یا روغن نارگیل مخلوط کنید و برای چند ثانیه روی سطوح مورد نظر مالش دهید، سپس آن را با آب بشویید. هر روز یا هفته ای چندبار این کار را انجام دهید.
۳- دستگاه های ماساژ

دستگاه های ماساژ برای رفع سلولیت
این نوع دستگاه­های کم­کننده سلولیت که سطح پوست را تحت فشار قرار می­دهند راه­حل موقت و کاهش دهنده سلولیت هستند
این نوع دستگاه های کم کننده سلولیت که سطح پوست را تحت فشار قرار می دهند راه حل موقت و کاهش دهنده سلولیت هستند که بعد از ۱۰الی ۲۰جلسه شروع به تأثیرگذاری می کنند، اما محققین آنچنان تأثیرگذاری خاص آنها را باور ندارند.
نقطه پایانی برای سلولیت
افراد بسیاری با رعایت نکات تغذیه ای و تمرینش توانسته اند با گذر زمان بر سلولیت غلبه کنند و پوست را به حالت صاف و بدون چربی اضافه تغییر دهند، اگرچه دانشمندان همچنان در حال مطالعه این عارضه هستند، اما مؤثرترین راه از بین بردن سلولیت تغذیه مناسب به همراه تمرین و هیدراته نگه داشتن بدن معرفی شده است، مسیر معجزه آسایی وجود ندارد از همین امروز برای از بین بردن سلولیت تلاش کنید.

No comments:

Post a Comment