Thursday, March 17, 2016

اصول فیتنسی ستاره ای که خاموش شد

اصول فیتنسی ستاره ای که خاموش شد


اصول فیتنسی
شاید می دانید که ۱۷ژانویه ۲۰۱۵ مرگ گرک پلیت به عنوان ستاره فیتنس دنیا شوک بزرگی به این ورزش و صنعت وارد کرد، گرک که تها ۳۷سال عمر کرد تأثیر عمیقی در حوزه فیتنس به جای گذاشت، او به عنوان یکی از عاشقان تمرین مشهور بود  و همیشه از سختی تمرین استقبال می کرد که به وضوح در فیلم های تمرینی اش این موضوع دیده می شود، در این مقاله گزیده ای از نکات گرک پلیت را درباره موضوعات مختلف می خوانید که امیدواریم مورد استفاده قرار بگیرد.

درباره تمرین هوازی
من اصولاً ورزشکار وسواسی هستم، در پایان روز وقتی کارم تمام میشود، در خیابان های اطراف خانه ام می-دوم و در سرم برنامه های روز آینده را می چینم و هرآنچه که می خواهم اتفاق بیافتد را تجسم می کنم، به نظرم انجام تمرین هوازی و فکر کردن به مشکلات کمک میکند که زودتر راه حل پیدا کنید تا این که بخواهید روی صندلی بنشینید و به موضوعات فکر کنید.

درباره مکمل های غذایی
به نظرم مهم ترین مکمل ها استراحت، خواب و تغذیه طبیعی هستند.
درباره تمرینات صبحگاهی
ساعت۳۰/۵ صبح باشگاه می روم و هر روز تمرین می کنم چون می دانم همیشه این ساعت از روزم خالی است و معمولاً هیچ موضوعی مرا از برنامه ام منصرف نمی کند، اوایل بدنم در آن ساعت صبح خواب آلود بود، اما بعد از تنها چند هفته بدنم عادت کرد و در محل کارم نیز خیلی سریع تر و با هوشیاری ذهنی بیشتری نسبت به دیگر همکارانم کار می کردم.

درباره مواجه شدن با استپ های تمرین
هر بار تمرینم را عوض می کنم، بدن وقتی رشد می کند که آن را وادر می کنید با شرایط جدید سازگاری پیدا کند و آن را با موقعیت هایی روبرو می کنید که آمادگی اش را ندارد، وقتی که بدن در حال سازگار شدن است، قوی تر می شود تا بتواند به تغییرات بوجود آمده غلبه کند و این در نهایت منجر به رشد می شود، تغییر دادن برنامه تمرین به سادگی عوض کردن برنامه با استفاده از دمبل به جای هالتر، با دستگاه به جای کابل یا کابل به جای وزنه آزاد و … است. می توانید یک برنامه تمرین را یکبار با تکرارهای کم (۶الی ۸)و وزنه های سنگین و یکبار با تکرارهای زیاد (۱۸الی ۲۰) با وزنه های اجرا کنید، نیازی نیست که دوباره چرخ را اختراع کنید، کافی است چرخ ها را عوض کنید.

درباره تمرین عضلات شکم و core
تمرینات شکم را انتهای هر جلسه تمرین به مدت ۱۰الی ۱۵دقیقه اجرا می کنم، هر بار که روی عضلات Core کار می کنم ناحیه کمر روی آن تأکید دارم را عوض می کنم  فارغ از اینکه هدفم استقامت یا افزایش سایز یا … باشد هرگز ۱برنامه را ۲جلسه متوالی انجام نمی دهم، حرکات مورد علاقه ام را برای تمرین شکم عبارت  است از زیر شکم آویزان با لمس پا با میله، شکم چرخشی آویزان، شکم معکوس روی بارفیکس،فیله کمر با وزنه و شکم با چرخ.

درباره تغذیه سالم
صرف نظر کردن از یک رویا به خاطر لذت بردن از طعم غذا برای من موضوع بی ارزشی است، من حاضرم امروز خیلی چیزها را قربانی کنم تا رشدی که فردا حاصل می شود را حس کنم، طعم غذا در مقابل افتخار یک پیروزی به هیچ عنوان کافی نیست و با تحقق یک رویا و تبدیل شدن به آنچه می توانیم قابل تعویض نمی باشد.


درباره رسیدن به اهداف
معمولاً مردم می دانند که می توانند بهتر شوند، اما وقتی قرار است این سفر را شروع کنید باید بدانید این تحولات چه ارزشی برای تان دارد، وقتی که تلاش ها سخت می شود و باید به آن خوشامد بگویید چون در عمل انجام شده هستید، و در وضعیت عالی به سر می برید که عده محدودی می توانند ادعا کنند تجربه اش کرده اند، باید کاری که شروع کرده اید را ادامه دهید چون دنیا نیاز به کسانی داردکه به خودشان باور دارند شما هم باید یکی از معدود افرادی باشید که نه تنها بازی را بلد هستید بلکه همچنین برای دیگران هم مسیر را باز می کنید.

No comments:

Post a Comment