Friday, March 18, 2016

جادوی ال کارنیتین

جادوی ال کارنیتین


ال کارنیتین



تهیه و تنظیم: طناز قاضی بیات، مربی رسمی بدنسازی و آمادگی جسمانی
 چرا ال کارنیتین یکی از مکمل های مورد علاقه بدنسازان است؟ در این مقاله مزایای عالی این مکمل که بر اساس تحقیقاتی زیاد به اثبات رسیده، مورد توجه قرار گرفته است. هرچند اثرات این مکمل اثبات شده است، اما به کسانی که از بیماری خاصی رنج می برند، توصیه می کنیم قبل از مصرف ال کارنیتین با پزشک خود مشورت کنند.
۱- حجم عضلانی
ال کارنیتین یک سلاح عالی برای کسانی است که دیر وزن می گیرند و دنبال افزایش تراکم عضلانی خود هستند، مکمل های حاوی این اسید آممینه به قدرت عضلات در تمرینات استقامتی و طولانی مدت کمک می کنند.
۲- پوکی استخوانی
پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوانها یکی از مهمترین نگرانی های افراد سالخورده است، با مصرف کارنیتین می توانید روند کاهش تراکم استخوانها را تا حد ممکن آهسته کنید.
۳- دیابت نوع دوم
افرادی که از دیابت نوع دوم رنج می برند می توانند از مزایای بسیار خوب کارنیتین استفاده کنند. کارنیتین افزایش اکسیداسیون گلوکز، ذخیره گلوکز و جذب گلوکز به بیماران دیابتی کمک شایانی می کند.

۴- بیماری های قلبی
جالب است بدانید که کارنیتین در ابتدا برای درمان بیماری های مرتبط با قلب مورد استفاده قرار می گرفت، تحقیقات کلینیکی زیادی نشان داده اند که ال کارنیتین می تواند در کاهش درد بیمار نیازمند به دارو نقش مهمی را ایفا کنند، این ماده می تواند در افراد مبتلا به آنژین باعث کاهش دردر قفسه سینه شده و به آنها اجازه دهد تا به راحتی ورزش کنند، چند تحقیق دیگر نیز ثابت کرده اند که مصرف کارنیتین بعد از حملات قلبی شانس حملات بعدی را کاهش می دهد هم اکنون نیز این ماده برای کمک به درمان افراد با بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.
۵- بیماری های کلیوی
با اینکه کلیه شما به طور طبیعی کارنیتین تولید می کند ولی هنگامی که احتمال بیماری کلیوی در فردی وجود داشته باشد مصرف کارنیتین برای جبران کاهش تولید این ماده در کلیه ها تجویز می شود و از طریق کاهش فشار بر روی کلیه برای ساخت آن باعث بهبود بیماری کلیوی میشود.
۶- سیستم ایمنی
ال کارنیتین مانند یک آنتی اکسیدان از آسیب های رادیکال های آزاد اکسیژن به سلامتی شما جلوگیری می کند، همچنین با افزایش قدرت سیستم ایمنی به شما کمک می کند تا زودتر از شر بیماری سرماخوردگی و حساسیت-های فصلی خلاص شوید.
۷- کارکرد مغز
ال کارنیتین کمک می کند تا مغز در برابر سالخوردگی و استرس های زندگی محافظت شده و این باعث کارایی طولانی تر و بهتر مغز میشود. افراد سالخورده با تجویز پزشک معالج خود از این مکمل بهره بگیرند.

۸- چربی سوزی
اگر بدنبال بدنی عضلانی و کاهش چربی، اسید آمینه ای که به آن احتیاج دارید ال کارنیتین است، این اسید آمینه باعث انتقال چربی های به داخل میتوکندری سلول های عضله می شود جایی که اسید های چرب برای تبدیل به انرژی اکسید میشوند. ال کارنیتین همچنین باعث کاهش خستگی و کنترل اشتها می شود، ال کارنیتین صرفاً به نگهداشتن بدن بدون چربی کمک نمی کند، بلکه با افزایش قابلیت هوازی باعث سوختن کالری بیشتر نیز می شود.

چگونه و چقدر ال کارنیتین باید استفاده کنیم؟
معمولاً مصرف ۲تا ۴گرم ال کارنیتین در روز مناسب و سالم است و به شما برای رسیدن به اهداف تناسب اندامتان کمک خواهد کرد می توانید برای مصرف این مواد از مکمل های آن که شامل کپسول، قرص و شربت هستند کمک بگیرید.

No comments:

Post a Comment