Tuesday, May 17, 2016

برنامه بدنسازی حرفه ای

برنامه بدنسازی حرفه ای


برنامه بدنسازی حرفه ای


در برنامه تمرینی افراد حرفه ای از چندین سیستم تمرینی پیشرفته استفاده می شود
سوالی که خیلی پرسیده می شود این است که برنامه بدنسازی حرفه ای با برنامه بدنسازی افراد متوسط چه تفاوت هایی دارد و باید چگونه متوجه شویم که برنامه تمرینی ما حرفه ای است؟
هر برنامه تمرینی در واقع از ست ها و حرکات آن می توانید متوجه شوید که برای چه سطحی از ورزشکاران طراحی شده است. مثلأ در برنامه بدنسازی حرفه ای تعداد ست ها خیلی کمتر می شود کمتر از حرکات پایه بدنسازی استفاده می شود در برنامه تمرینی افراد حرفه ای از چندین سیستم تمرینی پیشرفته استفاده می شود. به طور خیلی خلاصه هر چند ورزشکار حرفه ای می شود به همان اندازه از تعداد ست و تکرارها کاسته می شود اما کیفیت تمرین بسیار بالاتر می رود.
اما خیلی از دوستان سوال پرسیدن که برای طراحی برنامه بدنسازی حرفه ای باید از چه سیستم هایی استفاده کرد؟
در واقع سیستم های تمرینی سنگین به هدفی که ورزشکار دارد می تواند تغییر کند. مثلأ زمانی که ورزشکار تصمیم به کات کردن عضلات خود را داشته باشد. شاید مهم ترین سیستم هایی که باید به برنامه تمرینی اضافه شود استفاده از سیستم هایی است که باعث ایجاد شدت در تمرینات شود. در واقع سیستم هایی برای این افراد مناسب است که در طول تمرین ضربان قلب در حالت متوسط باشد.
بهترین سیستم ها می توانند سیستم هایی نظیر سوپرست – تری ست و دراپ ست باشد.
اما زمانی که تصمیم به حجم سازی دارید باید از سیستم هایی که می تواند فیبرهای عضلانی را به خوبی تحت فشار قرار بدهد استفاده کنید. سیستم هایی نظیر ست های ادامه دار- پیش خستگی – استراحت توقف می تواند برای حجم سازی موثر واقع شود.
نکته دیگری که در برنامه بدنسازی حرفه ای به خوبی رعایت می شود این است که باید ست ها و تکرارهای خود را به گونه ای طراحی کنید که هم فیبرهای تند انقباض به خوبی تحت فشار قرار بگیرند و هم فیبرهای کند انقباض باید به خوبی تحت تمرین قرار بگیرند.


برنامه حرفه ای بدنسازی
بهترین سیستم ها می توانند سیستم هایی نظیر سوپرست – تری ست و دراپ ست باشد.

یک بدنسازی حرفه ای در صورتی که فیبرهای تند و کند انقباض را به درستی تحت تمرین قرار بدهد می تواند عضلات حجیم و با کیفیت داشته باشد.
و نکته آخری که باید در مورد برنامه بدنسازی حرفه ای عنوان کنیم اهمیت دادن به عضلات ضعیف تر و کم کردن ست از عضلات قوی تر و اضافه کردن ست به عضلات ضعیف تر می باشد. این باعث می شود که شما روز به روز به هدف خود نزدیک تر شوید و روز به روز عضلات شما متقارن تر شوند. به همین دلیل مرتب بدن خود را به دقت بررسی کنید و عضلات ضعیف را شناسایی کنید و در برنامه تمرینی خود اهمیت خاصی از لحاظ ست – تکرار و سیستم به این عضلات بدهید.

No comments:

Post a Comment