Sunday, September 25, 2016

۹پیشنهاد تخصصی تغذیه برای بدنسازان تغذیه بدنسازی


۹پیشنهاد تخصصی تغذیه برای بدنسازان

۱٫ پنیر روستایی یک غذای بدنسازی با ارزش است که ارزشش آن طور که باید شناخته نشده است. این ماده غذایی به لحاظ داشتن کازئین بسیار غنی است. کازئین یک پروتئین کند هضم است که پنیر روستایی را یک منبع پروتئینی عالی برای وعده های غذایی می سازد.
۲٫ اگر در هضم مکملهای پودری در فرم کپسول مانند، نظیر اسید آمینه های زنجیره ای یا گلوتامین مشکل دارید، سعی کنید آنها را باز و پودر موجود در آنها را به محلول پروتئینی خود بیفزایید، مقداری از مکملهای پودری نظیر گلوتامین، آرژنین و ویتامین C در فرمهای آماده به جهت حل شدن در هر مایعی آماده هستند.
۳٫ در پخت غذا از مرکبات استفاده کنید. لیمو، پرتقال و حتی گریپ فرویت می توانند مواد افزودنی فوق العاده ای باشند که به گوشتهای پروتئینی خالص نظیر مرغ یا ماهی افزوده می شوند. این مرکبات حاوی فیبر هستند و کالری بسیار پایینی دارند.
۴٫ اکثر مکمل های بدنسازی خود را به منظور هضم بهتر غذا بخورید. به هر حال آنهایی هم که باید با شکم خالی خورده شوند شامل روی و اسیدهای آمینه ویژه نظیر گلوتامین و آرژنین هستند.
۵٫ از نان نترسید. با آن ساندویچ درست کردده و میل کنید. اکثر بدنسازان، سعی می کنند از مصرف کربوهیدراتهای نشاسته ای دوری کنند. به منظور کسب نتایج بهتر، از میزان متوسط نان و ماکارونی با پروتئین کافی استفاده کنید.
۶٫ اغلب بدنسازان از غذاهای یکسانی استفاده می کنند، به منظور دادن تنوع، سعی کنید هر روز میوه-های متفاوت بخورید و موادی که بدنتان را با دامنه کامل تری از مواد مغذی مهیا می کنند را به برنامه تان بیفزایید.

۷٫ به منظور طولانی تر کردن تأثیرات یک محلول روتئینی نظیر «وی» آن را به همراه یک وعده غذایی حاوی فیبر و اسیدهای چربی ضروری (EFAS) نظیر روغن ماهی یا روغن تخم کتان بخورید. پروتئین وی به صورت نوعی بسیار سریع هضم می شود و به این طریق در کنار فیبر و EFAS هضم آن کند می شود و به این طریق کمک می شود تا اسیدآمینه ها به مدت طولانی تری در جریان خون باقی بمانند.

۸٫ توجه داشته باشید که مصرف امگا-۳ را به وسیله خوردن ماهی چرب دو یا سه بار در هفته افزایش دهید. افزودن ماهی آزاد به املت یا نیمرو، یک روش آسان به منظور اجرای این امر می باشد.
۹٫ اسفناج پخته یک سبزی عالی برای بدنسازان بوده و دارای منبع عالی از فولات، آهن و ویتامین A می باشد و خوردن آن در کمیت های زیاد بسیار مثمرثمر است.

No comments:

Post a Comment